Khamis, 25 Februari 2021

Mati dengan Ketumm

Ini Kisah Mengenai sahabat Aku Yang Mati Akibat Bahana Ketum
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~


Yang sebenarnya sahabat aku tu dah meninggal seminggu lepas akibat kegagalan organ dalaman kerana bahana ketum. Semua sel badannya telah lumpuh. Akhirnya dia hembuskan nafas terakhir dihadapan kami.
.
.
Aku jadi bingung. Hati berdebar.
Ya Allah.... Apa aku dah buat. Dulu dia tak minum ketum, Tp aku yg ajak. Konon aku cakap KETUM ni UBAT. Nak bagi hilang sakit badan. Dia pun minum. Hari hari lepak kedai kopi mengetum. Mula mula minum kosong. Lepas tu ada kawan kata nk bagus campur air coke dan ubat batuk. Kami pun campur.
.
.
Lama juga kami minum. Bertahun lamanya. Kebelakangan ni dia selalu mengadu sakit perut. Sakit pinggang. Badan panas. Dia minum ketum pun tak membantu. Akhirnya dia dimasukan ke wad ICU. Doktor sahkan buah pinggang dan usus dia dah rosak. Kami satu geng dah cuak. Tak lama dia masuk ICU, Dia meninggal.
.

.
Aku menyesal. Aku terfikir kenapa Allah tak ambik aku jugak. Umur kami sama ja. Ada isteri. Anak anak pun dah besar. Tapi aku asyik dengan ketum. Allah pilih dia pergi dulu. Bermula dari situ, Aku tekad nak benti dari mengetum. Tak mau dah minum ketum.
.
.
Isteri aku pun bantu cari penawar untuk aku. Alhamdulillah. Dengan niat AKU NAK BERHENTI KERANA ALLAH, aku dapat berhenti dalam 7 hari je. Aku pun susah nak pecaya, tapi itulah kenyataannya. Allah memang maha pengasih lagi maha penyayang.Selepas hal itu terjadi, Aku taubat. Aku benci KETUM selamanya.
.
.
AL Fatihah untuk sahabatku.
.
Kisah benar dari pesakit ketum.
.


.
Bagi yg ingin tahu apakah rahsia aku boleh klik link ni untuk wasap
http://www.wasap.my/60192795442

atau

klik sini untuk ketahui rahsia aku pulih dengan mudah.


#PenawarKetum
#PenawarHaromain
#Penawar



Tiada ulasan:

Catat Ulasan